Followers

Saturday, October 15, 2011

Mimpikan Kau???

di kala pt yg penat di hening  pg td...
selepas tgk ragbi open di upnm...
ak trus tdo sbb penat yg terlampau...
tbe2 kau hadir dlm mimpi aku...

kau menanyakan soalan yg skrg ni bermain di fikiran kau...
tanpa sgan silu menanyakan aku...
lalu aku memberitahu perkara yg ingin kau tahu itu...

selepas ak memberitahu perkara yg sebenar...
lantas kau menangis...
utk pertama kalinya aku melihat kau menangis...
sungguh aku tak sangka...
aku tersentap...

lalu aku pun turut mengiringi kau...
menangis skali...
tak sanggup aku melihat kau menangis keseorangan...
aku tahu soalan itu yg sedang bermain di fikiran kau skrg ni...
aku tahu tak sepatutnya aku beritahunya kpd kau...

aku minta maaf klau aku wt kau mcm ni...
tak sepatutnya aku wt kau mcm ni...
membiarkan kau begitu sj...
aku tahu kau mengharapkan aku slalu bersama dgn kau...

selepas itu lantas aku bangun...
ingin melihat adakah keadaan itu btol2 terjadi...
rupa2nya ak hny sekadar mimpi...

mungkin mimpi ini merupakan yg bermakna dlm hidupku...
pertama kalinya melihat kau menangis di hadapanku...
walaupun tidak menjadi kenyataan di alam realiti...
namun aku dpt melihat kau menangis di alam fantasi...

1 comment: