Followers

Tuesday, July 16, 2013

Segalanya Kamu Sahabat

Duhai sahabat...
Andai perkenalan kita ini diredhai Allah
Engkau genggam lah ukhuwah ini
Dengan rasa cinta kepada Illahi.

Sahabat..
Tatkala air mata turun laju membasahi pipi
Kau hadir untuk mendengar segala tangis

Disaat aku dipojok rasa duka
Kau turut menangis menelan bersama
Disaat aku terjatuh
Kau datang menghulur tangan supaya aku tetap ampuh

Sahabat..
Perkenalan kita tidak dijangka
Tetapi sejak kehadiranmu itu, hari-hariku lebih bahagia
Sejak kehadiranmu itu, hari yang selama ini kosong terisi sepenuhnya

Sesungguhnya satu aku ingin engkau tahu
Aku menyayangimu kerana Allah
dan aku berharap semoga ukhuwah ini kekal hingga ke Jannah

Friendship is the hardest thing in the world to explain
It's not something you learn in school
But If you haven't learned the meaning of frienship
You really haven't learned anything.





No comments:

Post a Comment