Followers

Thursday, January 24, 2013

Rumahku Musnah dijilat API...

17 januari 2013...
tarikh yg tak mungkin aku lupa...
satu peristiwa yg menyayat hati buat aku sekeluarga...

7.30 malam..
semasa azan maghrib berkumandang...
rumah aku terbakar...
habis semuanya...
musnah dijilat api...
sudah seminggu berlalu...



pada hari tersebut iaitu hari khamis...
aku terlibat dgn tahlil di masjid...
aku xbwk nset ke masjid...
bila aku balik dri rroll call...
aku dpt mesej dan call dri kakak aku...
yg mengatakan rumah aku terbakar...
tergamam aku seketika...

pada keesokan harinya iaitu hai jumaat...
cepat2 aku pulang ke rumah...
aku melihat sendiri rumah aku yg sudah tiada apa2...
hanyalah debu2 dan kesandri kebakaran...
melihat ibu bapaku yg sayu...
tidak dpt berkata apa2..

di saat aku bersalaman dgn ibuku...
aku menangis...
menangi di hadapan org ramai yg dtg melawat rumahku...
aku tak dpt menahan tangisan air mata ibuku...
dan ibuku minta maaf sbb tak dpt selamatkan keretaku...

sedih aku mendengarnya...
bukan kereta yg aku mahukan...
tapi family yg aku harapkan agar semuanya selamat...
walaupun dlm sudut hati kecilku sedih bila melihat keretaku meletup dan terbakar...
lg pun aku bru sj tukar sport rim baru...

xpe la...
aku redha dgn apa yg berlaku...
sedih rsnya bila melihat org ramai dtg hulurkan bantuan...
tambah2 lg mereka dtg beri pakaian dan makanan...
xde apa lg yg ada pd familyku...
hanya sehelai sepinggang...
aku rs bersalah sbg anak dlm keluargaku...
xde apa yg dpt aku berikan...
hanyalah doa shj semoga keluargaku tabah dan sabar dgn apa yg telah terjadi...
sabar dgn ujianmu yg Allah...
semoga ada hikmah di sebaliknya...


gambar di atas adalah pemberian hadiah dri seseorg...
dri someone special...
tapi habis terbakar...
tapi aku tetap mencarinya...
yg tinggal hanyalah serpihan kaca...
terdpt tulisan yg bertulis 'iend'...
iaitu friend...
ni adalah cawan yg diberikan pd aku ms konvo aku...
tak de apa lg kenangan yg tinggal padaku...
habis semuanya terbakar...
dgn hadiah dri orang semuanya musnah...

No comments:

Post a Comment