Followers

Saturday, September 29, 2012

Penyesalan yang tidak akan kembali semula...

teringat kembali zaman remaja...
di manakah aku pada usia zaman remaja?

masa zaman remajaku...
aku bersekolah di sekolah agama...
hendak saja diri ini patah balik ke belakang...
tidak mahu menjdi yg sekarang...
kerana masa aku di smka...
hidup aku dengan agama sangat dekat...
walau jahat macam mana pun...
al-Quran tak pernah miss utk dibca setiap hari...
diberi lg mkanan rohani seperti tazkirah dan usrah setiap malam dan subuh...
betapa seronoknya kehidupanku dulu...

tetapi sekarang...
di suatu sudut kecil hatiku...
terasa sangat sedih dengan diri aku yg sekarang...
tidak seperti dulu...

apa yg selalu di amalkan, tidak lagi di amalkan...
wlaupun ak sudah hmpir utk mnjdi seorg pgawai suatu hari nt...
tetapi penyesalan itu msih lg terasa...
kerana aku lbih cenderung dlm bidang agama...
semasa kemasukan ke universiti dulu pun...
aku selalu mintak kursus2 yg berkaitan dengan bhsa arab & quran sunnah di universiti2 lain...
tetapi akhirnya rezeki aku di upnm...
mungkin ad hikmah di sebalik kenapa aku dpat universiti ini...

subjek yg aku minat di sekolah bhsa arab...
tetapi skrg ak tidak dpt lg peluang menyambung pelajaranku itu...
ditambah lagi dpt peluang memasuki kelas kemahiran al-Quran...
tidak semua org dlm sekolah ak dpt peluang yg aku ada...
belajar mengenai qiraat, bacaan imam2, taranum dan byk lagi berkaitan al-Quran...

rugi kn rasa bila ak dh smpi tahap mcm ni...
tetapi tiba2 berhenti sebegitu sahaja...
sekarang apa yg tinggal adalah kenangan sahaja...
aku hrus truskan juga perjalanan hidupku ini...
walaupun ak xberapa minat sangat bidang yg aku ceburi skrg ni...
apa yg aku hrapkan kpd generasi yg akn datang...
pilihlah perjalanan hdup anda dengan betul...
kerana minat anda yg akan membawa anda berjaya...

tiada siapa yg dapat mengubah aku sekarang...
hanya aku...

No comments:

Post a Comment