Followers

Wednesday, May 23, 2012

Program Kem Anak Muda Generasi Felda...(KEMUDA)...

salam semua...
tujuan aku update entry aku kali ini bukanlah utk update status di facebook...
tetapi ingin berkongsi pengalaman...
pengalaman aku semasa menyertai program FELDA...
iaitu Kem Anak Muda Generasi Felda...(KEMUDA)...
pada 18-20 Mei 2012...
di Kg Teratak Malaya...
Janda Baik, Pahang...
kalau aku salah mention tarikh...
tlong gtau aku balik k...




sebelum sampai di tempat yg sepatutnya...
kami telah singgah di R&R Genting Sempah...


seriously aku nak sangat pergi program ni...
sebab aku xpernah pun pergi program2 mcm ni...
lagipun ni kali terakhir aku dapat merasa sebelum tamat pengajian...
tambah2 lagi dapat merasa pergi Janda Baik...
tempat di mana banyaknya janda2 yang baik2 kt sana...
contohnya seperti Nora Danish dan Lisa Surihani (maybe sikit lagi)...
aku pernah pergi Cameron Highland je...
tak pernah rasa jejak di bumi Pahang...

sampainya di tempat kejadian...
kami telah diberi taklimat dan isi borang pe benda ntah...
standard la pergi mana2 program pun mmg mcm tu...


seterusnya kami diberi bilik penginapan dan tidur untuk program esok...


pada hari sabtu iaitu 19 Mei 2012...
kami telah diberi macam2 permainan2 yang bangang...
permainan budak2 kecik...
contohnya pecah belon...
straight to the point...
pada hari ni ad game paling dinanti2...
iaitu paintball...
kami dibahagikan kepada 2 team iaitu biru dan merah...
team aku warna merah...


gambar di atas ni sebahagian dari team2 aku...
semua skali satu team tak silap dalam 60 orang...
di belakang tu tapak permainan...


ni dia tapak permainan...
agak besar jugak...
permainan selama 40 minit tak silap aku...
semasa matahari tegak di atas kepala...
memang panas...


ni dia barang2 utk permainan paintball...

kalau aku nak cerita semua...
mmg banyak la...
sebab program ni berlangsung selama 3 hari...
aku hanya cerita benda2 yang menarik sahaja...
setahu aku...
program ni juga disertai oleh UniMAP, UMK dan jgk org2 felda...
maybe ada lagi kot universiti lain yang datang...
sorry kalau tak mention...

seterusnya pada hari terakhir...
kami telah diberikan permainan Jutawan Felda...
jom tgk sikit mcm mana permainannya...


permainannya lebih kurang macam main Jutaria...
tapi yang paling penting...
aku dengan pen telah menjadi jutawan felda...
daripada 12 kumpulan...
aku platun ke-12...
dengan keuntungan sebanyak 15 juta plus plus...
haha...padahal main tipu je lebih...


secara keseluruhannya...
program yang aku pergi ni agak boring...
bagi aku, aku tak berapa seronok sangat...
sebab......................ada la sebabnya...

sebelum bergerak balik...
kami sempat mengambil gambar sebagai bukti kami pernah sampai sini...
Step in Janda Baik...


sorry la...
aku tengah makan aiskrim...
gambar agak x berapa macho di situ...
hahaha...

kalau nak cerita mengenai program ni...
banyak lagi sebenarnya cerita yang menarik...
tapi cukuplah sekadar utk memberi kenangan kepada aku...
agar aku tidak lupa yang aku pernah sampai sini...
seperti yang pernah aku mimpikan tempat ni dulu...
ada sebahagian tempat je...

aku dah xnk cerita apa dah kot...
sebab lama sangat aku menaip ni...
nak siapkan entry ni sampai tak tido...
huhu...

p/s: kepada sesiapa yang dah baca entry aku...
      sila tinggalkan jejak anda di sini...
      komen pun boleh...















No comments:

Post a Comment