Followers

Sunday, March 11, 2012

Nak Ajar Baca al-Quran???

hmm...ada la satu citer ni...
ingin aku kongsikan dgn anda semua...

ada seorang sahabat aku ni...
xde la aku nk gtau spe nama dia...

dia sruh aku jdi sifu dia...
utk ajar dia membca al-quran..

aku sbnrnye ad la gtau kt dia...
dulu aku pernah sruh dia ikut bdk umh dia g bljr agama...
tp dia ckp belum tiba masanya lagi...

tp skrg aku ckp la yg dia dh byk brubah...
dah byk g masjid, bljr psal agama...
bgus la tu...

tp disebabkan ak ckp cm 2...
dia sruh ak ajar dia baca al-quran...
dia ad gk ckp yg pembacaan al-quran dia xbpe lncar lg...
dia nk sruh ak jdi sifu dia...
utk tasmiq bacaannya...

aku jdi terkejut...
mmg dlu ak pernah msuk klas kmahiran quran...
tp ak xde la hebat sgt...
sbb aku tau ak bukan org yg sesuai utk mengajarnya...
ak rs rmai lg org yg btol2 layak...

dia ad ckp yg dia rs untung sgt2 org yg dpt msuk skolah agama...
dia rs rgi klau xdpt msuk...
xsgka aku, slama ni ak xpnh nk bgga skolah agama...
dia tau ak pnh skolah agama dulu...
so, dia sruh ak jdi sifu dia jgk...

so, cmne erk???
bukan xnk tolong...
dah sruh dia bljr ngn org lain...
bdk umah dia pn ad gk yg skolah agama...
lg bgus dri aku...
tp dia kata dia tau ak layak ajarnya...
terharu ak dgr...

klau dia sruh aku ajar jgk...
terpaksa la jgk...
tp sblm tu...
ak kne perbetulkan bacaan aku dulu...
hrap2 Allah permudahkan segala urusan...

No comments:

Post a Comment