Followers

Friday, March 23, 2012

Berhenti Isap Rokok???Siyes la...

lama rasanya dah xupdate blog ni...
bukan xnk update, tp rasanya ak akan ckp perkara yg sama...
ak mlas nk ulang entry2 ak yg lepas...

jadi utk entry kali ni...
aku juz nak share yg ak dah berhenti isap rokok..
haha...rasa seronok giler...( mata ke atas, tgn ke dada )...
( rasa cm nak isap balik pun ada )...haha

aku pun xtau cmne leh berhenti...
sebenarnya ak berharap sgt ada kwn2 yg mendorong aku utk ak berhenti...
akhirnya ada jgk...
tapi sepatutnya aku dh boleh berhenti lagi awal lagi...
tapi npe masa aku nk isap rokok sebelum ni...
xde orang nak halang aku...
pas2 nasihat dah besar, pandai2 la pikir sendiri...
hmm...maybe cara nasihat yg salah kot...

lagipun ak baru je berhenti 10 hari...
ek eleh, ingatkan sebulan td...
tp rasanya boleh berhenti dgn dorongan dri sahabat2...
dorongan itu yg aku perlukan...
lagipun ni jgk pesanan dri mak aku...
lagipun aku nak berubah...
sekarang pun aku dh xmain lucky dh...
berdosa je benda2 cm 2...

seronok ad kwn yg nasihat kt ak sruh berhenti...
siap bg dalil2 lagi...
lbih kurang cmni la muka dia...


oleh yg demikian...
aku berhenti...
tapi kalau boleh...
selalu2 lah nasihatkan aku lagi...
tambah2 bila ak nak blik kg...
mmg probability nk isap balik adalah tinggi...
tp apa gunanya ada kwn2...
umat islam ni xboleh putus dari nasihat menasihati antara satu sama lain...

aku genggam erat rokok2 yg ada...
kotak rokok je pon...
argghhhh!!!ak genggam erat2...


tp agak2 boleh ke ianya kekal???
dari form 3 lg dah isap...
harap2 boleh la kot...

aku rasa stamina aku dh ok sikit kot pas berhenti ni...
maybe pasni leh gemok ke klau dh berhenti...
sama2 kita wait & see...

1 comment:

  1. bagus, bagus !
    saya sendiri pomn tak suke org laki yg isap rokok.
    sy jadik asma tau, kalau dduk dgn perokok.
    Harap awk kekalkan yee ? :)

    ReplyDelete