Followers

Tuesday, October 26, 2010

Engkaulah kawan baikku...kawan baikku...='(

Benda ni dah lama sangat aku nak cerita...dari dulu lagi,tapi aku tidak tahu nak cerita kat mana...aku mempunyai ramai sgt kawan di upnm...kdg2 bila ramai kawan,aku menjdi resah...aku risau kalau ada orang yang tersinggung dengan aku bila aku tidak melayannya...tapi bukan ini yang ak ingin ceritakan...

Kisahnya bermula macam ini...sejak dari sekolah rendah sampai la ke sekolah menengah,mesti ada je masalah yg aku buat...tapi masa kt smka dlu,aku sudahpun kena buang sekolahtime 2 aku form 4,sbb kantoi isap rokok kt makmal komputer...tapi bapak aku wt rayuan la pulak...aku pun stay la skolah kt situ sampai form 5...penyakit aku ni berjangkit sampai la ke upnm...

Bila kt UPNM pulak,aku pn wat masalah jugak...tapi masalah ni sangatlah besar...membabitkan masa depan aku...dlm hati aku,aku kompom kena buang u...x sanggup aku nak berhadapan dgn family aku...aku sudah berfikir ke mana aku hendak pergi lepas ni...

Pintu hati aku utk UPNM sudah tertutup...aku tidak akan terfikir pun lg utk meneruskan pelajaran aku di sini...tapi kenapa aku masih lagi di sini???

Kawan aku memang ramai...kalau kawan ramai sj tidak ad gunanya...situasi mcm ni kita akan tahu siapa kawan kita masa susah & senang bersama...sungguh aku tidak sangka,dalam diam2 ada orang yang selalu mengambil berat terhadap aku & selalu mendoakan aku ketika aku dlm kesusahan...selama aku duduk 2 tahun di upnm,aku tidak pernah pun rapat dengannya...nak tegurnya pun jarang2...tapi aku sangat sedih dengan mesej yg dia post kt aku dlm fb...buat pertama kalinya aku menangis di saat itu kerana dia sangat mengambil berat dengan masalah aku & mendoakan aku agar tidak keluar dari upnm...sejak dari itu,aku terus bersemangat utk berada di upnm...ni semua sbb dia...dialah perangsang utama kenapa aku masih lg berada di sini...tp di mana kwn2 baik aku selama ini???...mereka hny tahu utk mengutuk sj...mmg la ianya satu gurauan,tapi hati aku sangat2 terguris...benda ni bknlah satu mainan,ia melibatkan masa depan aku...

selepas itu,aku selalu bersamanya...selalu mendengar masalahnya...aku rasa dialah kawan baikku selama ini...kdg2 org selalu mengutuknya...aku mmg tidak suka orang mengacaunya @ mengutuknya...sbb dia kawan baik aku...aku tahu dia ni mmg nmpak senang je orang nak buli,tapi aku mmg x suka sesapa pn buli dia...dulu dia pernah cerita kat aku ada orang selalu kutuk dia dari tahun asas sampai sekarang...orang yang kutuk dia 2 pun kawan baik aku jgk dulu...budak kasturi...jahat la diorang ni...aku pn wt result malas aku nk kawan ngn orang yang selalu kutuk kawan baik aku ni...

Hari demi hari berlalu...beberapa hari yang sudah berlalu,aku terasa yang aku sudah jauh darinya...npe tbe2 aku rasa susah sangat nak menegurnya...dia x penah pun wt hati aku terluka...tapi kdg2 aku memang sakit hati dengan dia...tapi aku wt selamba je...aku nak suruh jugak dia yang menegur aku dahulu...egonya aku...aku dpt rasakan yang dia sangat marah kat aku...ye la...bila susah aku ingat kat dia,bila senang lupa...tapi aku tidak pernah pun lupa kat dia...aku selalu berdoa pada allah agar satu hari nanti aku akn menjadi kawan baiknya...ingatlah wahai kwan baikku ini...dlm hati aku,aku tidak pernah melupakan dia...aku rasa nak tahu semua masalah dia...npe tbe2 je kita bermasam muka...semua ni salah aku...dalam doaku,aku selalu mengingatimu...aku selalu mendoakan agar ko tabah menjalani hidup ini tanpa orang yg dicintai...walaupun aku tidak menegurmu,ingatlah!!!hanya allah yang tahu akan hati ini...dlm kepala,dlm hati ini aku selalu mengingatmu...aku selalu mengikut perkembanganmu...aku tahu siapa yang selalu berkawan dgnmu...aku kdg2 suka perhatikan gerak gerimu...melihat karenahmu...aku tahu kau sangat marah padaku sejak kebelakangan ni...aku tahu aku dh sangat kurang menegurmu...walaupun berbeza kos,2 semua bukan alasan bagiku sebenarnya...

Satu sj yang aku pinta...aku ingin berterima kasih kepadanya...dulu aku nak cakap sangat kat dia yang aku nak berterima kasih sbb mengambil berat kt aku...masa time lkp ari 2,slalu dia bersamaku...bermanja2 dgnku...tapi bila berjumpa dgnnya,kelu lidah ini untuk berkata2...tidak tahulah mengapa...aku tahu dari raut wajahnya tersegam keriangan,tapi aku tahu dari sudut hatinya dia sangat bersedih...bila ku tengok mukanya,aku sebenarnya sedih...tapi aku tetap cover muka aku dgn lawak2 bodoh aku 2...sempena catatan pena aku ni,aku meluahkan segala perasaan yang terbuku di hati selama ini...ini la tujuan aku wt blog ni...ni yang aku ingin ceritakan sebenarnya...x tahu la npe aku slalu sedih tgk mukanya...klau tgk mukanya,mst aku akan teringat kisah sedihnya dgn orang yg disayanginya...terima kasih banyak2...hanya dialah yang memahami hati & perasaan aku...orang yang membawa keceriaan dlm hidup aku...klau dia xde,aku akan berasa sepi...aku nak mintak maap banyak2 klau aku menyakiti hatimu selama ini...aku tahu aku selalu menyakitimu...lpas ni aku dh xnk kehilanganmu lagi...aku nak selalu bersamamu...aku menangis bila aku menulis blog ni...aku menangis bila aku terbaca tentang sahabatnya yang ditulisnya...wat kali ke-2 dia membuat aku menangis...terima kasih sahabatku...engkaulah sahabat dunia akhiratku...

12 comments:

  1. haha...makwe2...sabar 2 dh mmg mnjdi kewajipan kita sbg umat islam...nt ak tulis psal mu we...dak yg slalu klah ngn aku men game ape2 sj...

    ReplyDelete
  2. hahahaha.. touching siot... pengalaman bersama.. pengurusan perubatan.. hahaha

    ReplyDelete
  3. haha...mmg touching pn...kenangn yg xkn ak lpekan smpai ble2...sory kicap sbb tlog wtkn ko pemalsuan bat f 256...tp spe sruh ko ikut ak...pdan muka...haha

    ReplyDelete
  4. hmm...... once friend will be always friend.., kwan x smstnya slalu dkat dngan kta tp kta thu walaupun dia jauh dgan kta, kta dpt mrasakan kwujudannya dan mendoakan khadirannya..mgkin ssetengah insan x mnunjukkan prasaan sbnar di dunia yg nyata tp dlam hati hnya tuhan yg thu....

    ReplyDelete
  5. thanks nain...kwn baik tidak semestinya yg sntiasa rpt dgn kita...kdg2 dlm hndak memahami hati kwn ni,bukan semua kwn yg dpt memahami hati & perasaannya...ni juz luahan dr hati ak je...ak tau,klau dia dh bca post ak ni,mst dia dh tau ak ckp ttgnya...haha...thanks skali lg nain atas nasihat yg ko berikan...hny allah yg dpt membls jasanya...

    ReplyDelete
  6. aku tahu siapa yang kau maksudkan itu, nis... dan kalau xde org lain lg yg tahu,aku rasa hanya aku & tuhan je yg tahu...

    ReplyDelete
  7. cmne nk msukkan lgu dlm blog ye nain...haha...nk upgrade skit blog ak...nk tmbh follower...haha

    ReplyDelete
  8. aku suggest ko g kat lman web nasyidzone.blogspot.com then plih la lgu ko nak.. copy html kod kat blog ko.. amik gadjet utk teks then save je la...

    ReplyDelete
  9. npe susah sgt nk komen kt blog ko...dia sruh ko approve dlu komen 2...npe lgu nsyid???hm...

    ReplyDelete
  10. terasa nak baca post ni lg n hepi sgt bila baca..ianya mmberi aku kekuatan untk bangkit kembali....:)

    ReplyDelete