Followers

Tuesday, November 1, 2011

Marah???What to Do???

sebenarnya kalau kita marah kt org...
kita perlu kawal marah kita 2...
x perlu la smpai nk bertumbuk ke...
@ membuat sesuatu prkara yg memudaratkan org lain...




kalau aku marah...
ape yg aku buat???
hahaha...ape erk aku buat???

biasanya kalau aku marah kt org...
aku slalunya akan senyap...
biasanya aku suka pendam marah aku 2 lama2...

2 memang cara aku pun...
aku xsuka nk cari gaduh dgn org...
kalau nampak aku xtegur org 2...
@ x cakap dgn orang 2...
kalau dia rs mcm aku xnk cakap dgn dia ke...
maknanya mmg aku ngh marah la 2...
xkira la spe2 sj yg buat aku sakit ati ke...
kalau boleh rs mcm xnk terserempak pun dgn dia...
kalau tgk muka pun rs mcm xnk tgk jew...

biasanya aku akn baik balik kalau org 2 start utk tegur...
@ mula bercakap dgn aku...
tp kena slalu tegur & bercakap dgn aku...
lme2 marah aku 2 akan hilang la...
& perasaan marah aku akan hilang...
tp kalau aku nk tegur dulu mmg susah...
sbb 2 mmg perangai aku,nk wt cmne...

mungkin ad yg akan terasa bila baca entry aku ni...
tp nk wt cmne,ni la aku...
so lastly, pandai2 la mengawal perasaan anda bila marah dgn seseorang...
byk cara yg boleh digunakan utk kawal perasaan marah...


No comments:

Post a Comment